Hur går de till och vad kostar de?

Allt går att anpassa efter den egenanställde för alla har sina idéer och inget företag är de andra likt, men de flesta företag vi har idag arbetar genom detta arbetssätt.

Ni skickar in underlag för fakturorna, vi skapar dem ser till att de går iväg till kund, håller koll på datumen och skickar ut påminnelse om de behövs.
När kunden betalat ser vi till att momsen, försäkringar, våran avgift och om ni haft andra utgifter så dras det av. Den summan som är kvar kan läggas på ett konto. Vill den egenanställde ha ut de som lön kommer arbetsgivaravgift och skatt dras från summan innan de resterande pengarna betalas ut till den egenanställdes privatkonto.

Helst varje månad innan den 15 ska kvitton, fakturor och andra saker som den egenanställde vill ha med i företaget skickas in. 4 gånger om året sammanställer vi allt och betalar ut moms om de finns något att betala ut.

Kostnad

JBG tar ut en avgift på 6% på fakturorna. När den egenanställdes företag kommer upp i summor som 407 000 om året så ca 30 000 i månaden så sänker vi vår avgift.
Det är ju meningen att JBG ska vara en hjälp och inte ett hinder därför tar vi aldrig för stora avgifter från den egenanställde. Sen tillkommer en försäkring på 1% av fakturan och sen är de massa valfria alternativ, vissa vill ha ett extra pensionssparande andra kanske säljer sina fakturor.

Så hör av dig idag och se vad vi kan göra för just dig!